2011/09/24

Α and Ω: Slip and slide

Kadang-kadang perkara bodoh pun boleh menjadi sebab untuk bergaduh. Tak kisahlah antara kawan, teman, sahabat, adik-beradik atau binatang peliharaan. Kadang-kadang hanya sebelah pihak yang macam melebih-lebih kerana mungkin dia rasa benda tu serius, padahal sebelah lagi pihak tahu apa yang dia lakukan.

Aku terasa sikit je dengan certain ayat yang aku baca. Entahlah kenapa sejak-sejak ni aku makin sensitif. Nak kata period, tak jugak. Kena guna sensodyne agaknya. Mungkin kalau perempuan tengah marah, baik jangan tegur. Things will get worse.

Mungkin salah aku juga. Aku salah cara baca. Aku baca dengan nada yang tak betul. Ye lah, aku mana tau nada orang yang bagi mesej tu macam mana. Bukan kat mesej tu ada suara.

Berikan aku sedikit masa. Aku bukan perlukan masa untuk 'berehat' ataupun 'berfikir'. Aku nak tenangkan fikiran.

This is a nightmare, isn't it?

with My Heart by Paramore.

No comments: